بخور حضرت مریم- مجله مصباح

داروی بخور حضرت مریم

معرفی کوتاه

داروی بخور حضرت مریم ترکیبی از برخی گیاهان دارویی است که درمان شاخص بیماریهای روحی روانی و مغز و اعصاب است و مانند اسپند دود آن خواص درمانی دارد.

فواید داروی بخور حضرت مریم

۱- دیوانگی
۲- جنون
۳- سی پی
۴- اوتیسم
۵- آسیبها و بیماریهای ناشی از جن زدگی
۶- خبل
۷- صرع و تشنج
۸- تمام بیماریهای روحی و روانی

دارو در روایات

در روایت آمده است:
عَنْ أَحْمَدَ بْنِ حَمَّادٍ ، عَنْ أَبِی جَعْفَرِ الْبَاقِرِ، أَنَّهُ وَصَفَ بَخُورَ مَرْیَمَ لِأُمِ وَلَدٍ لَهُ، وَذَکَرَ أَنَّهُ نَافِعُ لِکُلِّ شَیْءٍ مِنْ قِبَلِ الْأَرْوَاحِ مِنَ الْمَسَ، وَ الخبلِ، وَالْجُنُونِ ، وَالمَصْرُوعِ ، وَ الْمَأْخُودِ، وَغَیْرِ ذَلِکَ نَافِعٌ مُجَرَّبِّ بِإِذْنِ اللهِ تَعَالَى، قَالَ: تَأْخُذُ لُبَاناً ، وَسِنْدَرُوساً، وَ بُزَاقَ الْفَمِ ، وَکُورَ سِنْدِی، وَقُشُورَ الحَنْظَلِ، وَحَزَاءَ بَرِّیِّ ، وَکِبْرِیتاً أَبْیَضَ، وَ کَسَرْتَ دَاخِلَ الْمُقْلِ، وَسُعْدَ یَمَانِی، وَ یکثر [یُکْسَرُ) فِیهِ مُرٌّ، وَ شَعْرُ قُنْفُذٍ مَلْتُوتُ بِقَطِرَانٍ شَامِیٌّ قَدْرَ ثَلَاثِ قَطَرَاتٍ، یُجْمَعُ ذَلِکَ کُلُّهُ، وَتُصْنَعُ بَخُوراً، فَإِنَّهُ
جَیَّدُ نَافِعُ إِنْ شَاءَ اللهُ.» (طب الائمه ، ص ۱۱۲)
احمدبن محمد از امام باقر (ع) نقل میکنند که بخور حضرت مریم را برای کنیزی که از او فرزند داشتند معرفی کردند و فرمودند: این بخور برای همه بیماریهایی که از ناحیه ارواح (جن، شیطان و… ) دیگر مشکلات مانند آن مفید و مجرب است. به اذن خداوند، کندر یا سندروس ،آب ،دهان گور سندری پوست هندوانه ابوجهل مر ،مری گوگرد سفید و شکستگی داخل مقل و سعد یمن را در آن مر خرد کن و با موی جوجه تیغی آغشته به قطران شامی به اندازه سه قطره تمامی آنها را مخلوط و از آن بخور درست می کنی، همانا به خواست خداوند خوب و نافع است.

دارو در روایت دیگر

تَأْخُذُ لبان [ لُبَاناً ] ، وسندرس [ سِندَرُوساً] ، وَبُزَاقَ القمر، وَکَوْرِ سندری [کُوزَ سِنْدِی، وَ قُشُورَ الحَنْظَلِ، وَ مُرَّابَرِّی، وکبریت [کِبْرِیتا] أَبْیَضَ، وَکِسْرَهً دَاخِلَ الْمَقْلِ، وَسُعْدَ یَمَانِیَّ، یُکْسَرُ فِیهِ مُرٌّ، وَشَعْرُ قُنْفُذٍ مَبْثُوتُ بِقَطِرَانٍ شَامِیٌّ ، قَدْرَ ثَلَاثِ قَطَرَاتٍ تَجْمَعُ ذَلِکَ کُلَّهُ، وَ هو تصنع [یَضَعُ] بخوراً، فَإِنَّهُ جَیِّدُ نَافِعُ إِنْ شَاءَ اللهُ تَعَالَى )
کندر بگیر و ،سندروس سنگ ،قمر کور ،سندی پوست هندوانه ابوجهل مر بری گوگرد سفید و شکستگی تکه های داخل مقل و سعد یمنی و مر هم در آن خرد کن و موی جوجه تیغی که به قطران شامی آغشته شده به اندازه سه قطره همه را با هم جمع کنید. و از آن بخور بسازید در آتش بسوزانید و از دودش استفاده کنید؛ این داروی خوبی است و به خواست خدا منفعت دارد
(طب الائمه ، ص ۱۱۲ مستدرک الوسائل ، ج ١۶ ، ص ۴۴٢، ح ،٢٠۴٩٨، بحار الانوار، ج ۵٩ ، ص ١۵۶.)

مواد لازم و مقدار آن

با توجه به سه نقلی که از این روایت ذکر شد میتوان این گونه جمع بندی کرد:
۱- لُبَاناً = کندر ۱ واحد

۲- سندرُوساً = سندروس ۱ واحد
۳- مرابری = مروحشی (مکی) ۱ واحد
۴- کبریتاً أبیض = گوگرد سفید ۱ واحد

۵- کسرت دَاخِلَ الْمُقْلِ = شکستگی داخل مقل ۱ واحد
۶- بزاق القم = بزاق دهان به مقدار لازم

۷- سُعْدَ یَمَانِی = سعد یمنی ۱ واحد
۸- بزاق القمر = نوعی سنگ ۱ واحد
۹- کُورَ سِندِی کُوزَ سِندِی = کور سندی ۱ واحد
۱۰- شعر قنفذ = موی جوجه تیغی حداقل ۳ رشته

۱۱- قُسُورَ الْحَنْظَلِ = پوست هندوانه ابوجهل ۱ واحد
۱۲- قطران شامی = قطران شامی ۳ قطره
۱۳- خزَاء بَری = جعفری وحشی ۱ واحد

روش ساخت دارو

۱- مواد فوق را باید به اندازه نیاز فراهم و مخلوط کرده و افراد یا شخص مورد نظر را درون اتاق درب بسته قرار داد آنگاه این مواد روی آتش زغال داغ ریخته شود و به صورت دود استنشاق کنید.
۲- در حین استنشاق حرز امیرالمومنین و دعاهای دیگر خوانده کنید.

نکات

این روایت در کتابهای طب ،الائمه بحار و مستدرک الوسائل با اندک تفاوتی آمــده است.
در نقلهای متفاوت به جای آب دهان سنگ قمر و به جای کور ،سندری کوز سندی و به جای مرمری، مربری یا حزابری آمده و به جای در آن مر خرد کن
عبارت در آن مر زیاد بریز آمده است. از آنجا که در دو نسخه آب دهان آمده است اگرچه احتمال تصحیف زیاد است
برای احتیاط بهتر است آب دهان شخص مبتلا را هم در آتش بیندازند؛ همچنین مــر بری یا مر وحشی هم اضافه شود. مشکل اصلی در تهیه این مواد است؛ برای مثال موی جوجه تیغی بسیار کم و جمع آوری آن سخت است؛ البته اگر منظور تیغهای جوجه تیغی باشد کار آسانی است.

نکته بعد آنکه اگر کسی در خواب احساس خفگی کند یا از خواب بپرد و حالت ترس پیدا کند یا جن را ببیند یا صدایش را بشنود همه اینها معلول جن و شیطان است ولی مردم معمولاً بازگو نمی کنند؛ زیرا دیگران باور آن سخت است.. معمولاً در خانه های قدیمی و خانه هایی با سقف بلند احتمال ابتلا به این مشکلات بیشتر است. خداوند در قرآن درباره کسی که ربا میخورد میفرماید: «الَّذِی یَتَخَبَّطُهُ الشَّیْطَانُ مِنَ الْمَسِّ» (بقره/۲۷۵ )  «کسی که بر اثر تماس شیطان دیوانه شده نمیتواند تعادل خود را حفظ کند گاهی زمین میخورد و گاهی به پا می خیزد.»
مراد از «مس» حالتی است که کنترل حرکت اعضای بدن از دست شخص خارج می شود و در اختیار جن قرار میگیرد و حرکات بدن نامتوازن و غیرعادی میگردد. این بخور باید در مکانی در بسته صورت گیرد و بهتر است بیمار سرش را روی این بخور (دود) بگیرد تا وارد بینی و دهانش شود.

بخور حضرت مریم بهترین درمان جن زدگی است. این بخور باعث فراری دادن اجنه از اتاقی که در آن دود داده میشود خواهد شد. پس از بخور بهتر است بیمار همراه خودش حرز امیرالمومنین و دعاهای دیگر را داشته باشد.

روش مصرف

این دارو سه مرتبه پشت سر هم و حداقل هفته ای یک بار انجام گیرد.

برای تهیه می توانید به فروشگاه مصباح مراجعه نمایید.
همچنین شما می توانید با طرح پرسش در دیدگاه ها سوالات خود را در این زمینه از کارشناسان ما بپرسید و همچنین تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *